fbpx

תזונה נכונה לירידה במשקל

מי לא רוצה לרדת במשקל אחת ולתמיד? תהליך היריד במשקל נראה לנו ארוך, מייגע וכמעט בלתי אפשרי. אך האמת היא, שבעזרת תזונה נכונה גם אנחנו יכולים להרגיל את עצמנו לאורח חיים בריא ואיכותי, אשר לא רק יסייע לירידה מאוזנת ועמידה במשקל, אלא אף מעבר לכך – יגרום לחיים מלאי בריאות איתנה ואריכות ימים.

תזונה נכונה לירידה במשקל - מהי?

התזונה המומלצת לירידה במשקל, שמה דגש על הפחתה מהותית בצריכת פחמימות ריקות. הפחמימות הריקות נמצאות בעיקר במאפים המורכבים מקמח לבן, במטוגנים למיניהם וכמובן בחטיפים ובממתקים. מומלץ להתחיל את הפחתת הצריכה, כאשר בכל יום ושבוע אתם שמים דגש על הרגל פחממיתי אחד אותו אתם מפחיתים או אפילו מפסיקים לצרוך לגמרי. אט אט גם לכם תהיה את היכולת לשלוט על צריכת המזון שלכם, ולדגול בהפחתה משמעותית בכל מזון שכולל פחמימה ריקה שאינה תורם לבריאות ואף מפריע מהותית לירידה במשקל.

פחמימות לא אוכלים, אז מה כן?

אצל אנשים רבים, דיאטה נתפסת כמילה נרדפת לצום. אך למעשה, דיאטה אמיתית כלל לא אמורה לגרום לתחושת רעב מכרסמת. להפך, דווקא בדיאטה נכונה, אמורים להרגיש תחושת שובע אמיתית ונעימה שמתפשטת בכל רחבי הגוף, וגורמת לאנרגיה חיונית וריכוז מקסימלי. כדי לגרום לתחושת השובע, מומלץ כי המנות העיקריות שלכם יורכבו מחלבונים, אשר מכילים בתוכם יתרונות תזונתיים רבים, ויחד עם זאת גם תורמים רבות לתחושת השובע ולכל מערך העיכול.

מה עוד יכול להחליף את הפחמימות?

תזונה נכונה לירידה במשקל, שכוללת עימה הפחתה משמעותית בפחמימות, יכולה לאפשר לכם עוד מגוון רחב של מאכלים משביעים וטעימים. מאכלים מקמח מלא לדוגמא, באפייה או ייצור בייתי, עדיפים פי כמה מבחינה תזונתית על פני מאפים לבנים ותעשייתיים. ניתן לקנות אופה לחם או מכשירים משלימים, אשר יקלו על הכנת האוכל הבייתי והבריא, ויאפשרו לכם להנות מאוכל העשוי מקמח מלא במהירות ובקלות.

תזונה נכונה לירידה במשקל

הכול עניין של הרגל

דיאטה קלה לביצוע שתגרום לך לאיזון הורמונלי, מתחילה לפעמים בשינוי פשוט של הרגלי חיים. ישנם הרגלי בישול אשר אפילו לא חשבתם עד כמה הם משפיעים על התזונה שלכם, ועם מעט מודעות ומחשבה, גם אתם תוכלו להשפיע על המשקל שלכם על ידי בישול ואפייה נכונים. טיגון לדוגמא – מהווה את כל האנטיתזה של ירידה במשקל. ולכן, מומלץ להחליף את הטיגון באפייה או בבישול ואפילו בהקפצה – כך האוכל יישאר ערב ומלא טעם, אך ללא השומנים שנובעים מן הטיגון הבלתי בריא.

אילו מאכלים בריאים וזמינים תוכלו למצוא בטבע?

ייתכן כי עד עכשיו הייתם שקועים באכילת הג'אנק פוד, מסיבה אחת פשוטה ו'מוצדקת'. האוכל התעשייתי הוא מהיר, זמין ופשוט להכנה. לעומת זאת, האוכל הבריא נתפס ככזה שקשה ומורכב להכין אותו, אז למי יש כוח להתאמץ?
אם רק תפקחו את העיניים, גם אתם תגלו כי הטבע מציע לנו אין ספור מאכלים צבעוניים, עסיסיים וטעימים – והכי חשוב זמינים לאכילה מיידית ומשביעה.

קצת על הפירות

כשמדברים על דיאטה טובה לירידה במשקל ותזונה נכונה לחיטוב, מדברים פחות או יותר על פירות. הפירות מצד אחד משביעים ומעניקים אנרגיה, יותר מחטיף זול ומזדמן, אך מצד שני הם לא רק מעניקים אנרגיה – אלא ממש בונים את השריר ותורמים לכל מערך בריאות הגוף. הפירות כוללים בתוכם וויטמינים שונים, שמאפשרים בריאות איתנה, גמישות וחיטוב, כמו גם סיבית תזונתיים שתורמים למערכת העיכול שמאפשרת תחושת שובע לאורך זמן.

דיאטה טובה לירידה במשקל

פצצה של בריאות

כשמדברים על דיאטה נכונה לירידה במשקל, לא ניתן להתעלם מן הירקות, אשר מהוות פצצה של בריאות וחיזוק לגוף. קחו לדוגמא את הירק המוכר לנו, האדמדם והסמוק – העגבנייה. עגבנייה מכילה בתוכה הרבה יותר ממה שמכיל כדור וויטמינים. היא בעלת תכונות אנטי סרטניות, וכמובן מלאה בוויטמינים טבעיים היישר מהטבע, אבל זה עוד לא הכול. העגבנייה מסייעת גם לבריאות העור והיא כוללת סיבים ואשלגן במנה מספקת.

פורמטים מגוונים לתזונה נכונה לירידה במשקל

ישנם עוד כלים מוכחים, שמסייעים לתזונה נכונה לחיטוב בעזרת דיאטה קלה לביצוע. קחו לדוגמא את השייקים המוכרים לנו, אשר מורכבים מכל טוב הפירות ואפילו הירקות. השייק, טרי וסחוט – מכיל כמות נכבדת של וויטמינים, כמו גם חומרים ממלאי אנרגיה, וההכנה שלו היא פשוטה ומהירה יחסית, כאשר שלא ניתן להתעלם מכך, שהטעם – מעדן.

תזונה נכונה לחיטוב

תכלס, כולם מדברים על חיטוב, וכמה הוא חשוב, אבל מה זה בכלל חיטוב? החיטוב מתייחס למרכיב משמעותי בגוף שלנו, שנקרא מסת השומן. לא כל כך משנה מה אחוז המים בגוף שלנו או מה מסת השרירים, מה שמשפיע על חיטוב הגוף שלנו – הוא מסת השומן. ככל שמסת השומן נמוכה יותר, כך גם האדם מחוטב יותר. ואם מסת השרירים גם גבוהה, עקב תזונה נכונה לחיטוב – אז בכלל מתקבלת האידיליה משולמת בחיטוב האדם.

אז מהי תזונה נכונה לחיטוב?

התזונה שמומלצת לחיטוב, מתבססת בעיקר על פירות וירקות שבונות את מסת השריר, אך מפחיתות את מסת השומן. בנוסף, ההמלצה היא על שילוב של חלבונים, אשר ניתן למצוא אותם במוצרי חלב, קטניות ואגוזים, אשר מאפשרים תחושת שובע מתמשכת ותורמים לבנייה של מסת השריר, מבלי שמסת השומן תהיה מושפעת גם היא.

פרמטר נוסף בתזונה נכונה לחיטוב

אולי לא שמעתם על המרכיב הייחודי שמסייע בחיטוב והוא זמין, מהיר וקל להכנה – המים! שתיים מים מרבית, במידה הנכונה כמובן, הוכחה ככזאת שתורמת לחיטוב, לבריאות הגוף ולירידה במשקל. התחילו את היום שלכם עם שני כוסות מים, כאשר אחת לשעה לגמו כוס מים נוספת. שלבו את המים גם בארוחות, לפניהן או אחריהן ותבחינו במהירות בשינוי המחוטב שהגוף שלכם מקבל.

איך עושים דיאטה קלה לביצוע?

אם אתם רוצים לשלב בין דיאטה שמשיגה תוצאות, לבין זו שקל ליישם אותה, אתם במאמר הנכון! ההמלצה היא לאפשר תחושת שובע מתמשכת. ולכן, הקפידו על ארוחות בתכיפות גבוהה, כלומר כל 3-4 שעות. ארוחות קטנות בהפרשים קטנים, יתרמו לתחושת שובע ארוכה, וייטלו ממכם את ההרגשה כי אתם נתונים בדיאטה – כיוון שתחושת השובע תלווה אתכם למשך כל היום.

טיפים נוספים לדיאטה קלה לביצוע

למעשה, מה שנאכל הוא מה שיהיה זמין בסיבתנו. ולכן, הדיאטה לא מתחילה בפה – אלא בבית. רוקנו את הבית מכל מה שלא הייתם רוצים להכניס לפה באופן מבוקר, והתחילו למלא אותו בכל מה שבריא לכם: ירקות, פירות, מאכלים עתירי וויטמינים וחלבונים, קטניות ואגוזים. שיטה זו תאפשר לכם להתרגל במהירות לאורח חיים בריא, כיוון שהאוכל הזמין עבורכם, יהיה גם מה שבאמת הכי בריא לכם, וכך הדיאטה תהיה הרבה יותר קלה לביצוע.

לסיכום

אם גם אתם חיפשת דיאטה קלה לביצוע, דיאטה טובה לירידה במשקל, תזונה נכונה לחיטוב או תזונה נכונה לירידה במשקל, בעזרת המאמר שקראתם, גם לכם יהיו את כל הכלים כדי לשנות את אורח החיים שלכם לטובה. הדגש הכי גדול בדיאטה נכונה ובתזונה מיטיבה, היא תחושת השובע והאנרגטיות, שאמורה ללוות אתכם לאורך כל היום, וכך לסייע לכם בכל תהליך הדיאטה, מבלי שתרגישו משועבדים לתהליך הדיאטה, כיוון שגם הסביבה שלכם תתאים לכל מה שהייתם רוצים להכניס לפה ולגוף.

מקורות: וויקיפדיה

תוכן עניינים
אמא בריאה

תוכנית אונליין לתזונה נכונה לירידה במשקל ושמירה על אורח חיים בריא

רוצה שינוי? דברי איתנו

אני מאשרת קבלת טיפים, חומר פרסומי והטבות ב SMS.

עוד תוכן רלוונטי עבורך
תזונה מאוזנת

תזונה מאוזנת תזונה מאוזנת הוא ביטוי שלא תמיד ברור מה הוא אומר. האם אנחנו אמורים לאכול יותר ירקות, פירות, בשר או דווקא לצמצם בחלב? לכל

קראי עוד »
דיאטה ים תיכונית

דיאטה ים תיכונית בשבילכם הים התיכון זה שמש, ים, שמיים כחולים והרבה שמחה ובריאות? אתם לא טועים. האוכלוסיות השוכנות לאורך הים התיכון מאז ומעולם נחשבו

קראי עוד »
הליקובקטר תזונה

הליקובקטר תזונה סובלים משלשולים? צרבת או כאבי בטן? יכול להיות שאתם סובלים מהחיידק הליקובקטר פילורי. אין סיבה לדאגה כיוון שניתן לטפל בחיידק ולהביא לשיפור במצב,

קראי עוד »
כבד שומני תזונה

כבד שומני תזונה – 13 נקודות שאת צריכה להכיר כבד שומני תזונה – הקדמה: מחלת הכבד השומני היא לא מוכרת ומדוברת, אך נפוצה יותר ממה

קראי עוד »
תזונה טבעית

תזונה טבעית כשאתם שומעים את צמד המילים הפופולרי 'תזונה טבעית', מה התמונה שעולה לכם לראש? יש כאלה שיחשבו על רגבי אדמה ריחניים ונוצצים מטל, ואחרים

קראי עוד »
תזונה
תזונה

6 יתרונות לשמירה על תזונה איכותית ובריאה שמירה על תזונה בריאה ומאוזנת היא חיונית לרווחה הכללית. זה לא רק עוזר במניעת מחלות כרוניות אלא גם

קראי עוד »
תזונה נכונה

תזונה נכונה תזונה נכונה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלנו. אכילת תזונה מאוזנת ועשירה במגוון רכיבים תזונתיים היא המפתח לשמירה על בריאות טובה ולחיות חיים ארוכים

קראי עוד »
טחורים תזונה

טחורים תזונה – 9 סוגי מזון שיסייעו לפתור את הבעיה מצאתם את עצמכם מתמודדים שוב עם הבעיה המטרידה של טחורים? לא יודעים איך למצוא פתרון

קראי עוד »

לצפייה באתר בטאבלט - יש לסובב את המסך לרוחב​