fbpx

ערמונית מוגדלת תזונה נכונה

רוצים לטפל בערמונית המוגדלת ולהחזיר אותה לאיזון? ככה תעשו את זה, עם תזונה מותאמת אישית, שתאפשר לכם לחזור לאיכות החיים אליה הייתם רגילים מכל הבחינות, טרם הערמונית מוגדלת.
ערמונית מוגדלת תזונה נכונה – כל מה שרציתם לשאול ולא היה לכם את מי, במאמר המקצועי שלפניכם.

ערמונית מוגדלת - מה זה?

ערמונית מוגדלת היא לא סתם שם גנרי, אלא תופעה שחווים עמוק על הבשר. ערמונית מוגדלת גורמת בעיקר לקושי בהטלת שתן, דבר שפוגע קשות באיכות החיים וגורם להטרדה יומיומית אין סופית. התסמינים של ערמונית מוגדלת הם לא נעימים בכלל, אבל הבשורה הטובה היא, שגם בערמונית מוגדלת ניתן לטפל, בעזרת תזונה נכונה שמסייעת לאיזון הערמונית.

ערמונית מוגדלת תזונה נכונה – מה התסמינים?

התסמינים העיקריים של ערמונית מוגדלת אשר מצריכה תזונה נכונה, הם: תכיפות במתן שתן. זליגת שתן בלתי רצונית. תחושה של חוסר התרוקנות שמלווה באופן תמידי. ותחושה של כאב בעת מתן שתן או לאחריו. ערמונית מוגדלת תזונה נכונה מטפלת גם בתסמינים שנובעים מהערמונית המוגדלת, אבל חשוב יותר מכך היא מטפלת בגורם עצמו ואף פותרת אותו בצורה יעילה ובריאה.

ערמונית מוגדלת תזונה נכונה - איך מטפלים?

ישנם מזונות אשר יכולים להעניק טיפול ממוקד לערמונית המוגדלת ולסייע לה לחזור למצב התקין. בין המזונות המומלצים, ניתן למצוא מאכלים אשר עשירים באבץ – כמו דלעת, או לחילופין מאכלים עשירים בסיבים ובוויטמינים וסיבים, כמו קטניות וירקות מהזן הירוק. מומלץ להתחיל להקפיד על אכילה נכונה מוקדם ככל האפשר כדי לאשר סיוע מהיר לערמונית המוגדלת ולמנוע נזקים בלתי הפיכים.

שלבקת חוגרת תזונה נכונה

ערמונית מוגדלת תזונה נכונה - מה לא אוכלים?

מזונות שמכילים שומן טראנס או אפילו שומן מן החי, מחמירים את תופעת הערמונית המוגדלת, ולכן מומלץ לצמצם בהם משמעותית, ואפילו להימנע מהם לחלוטין. צמצום במאכלים אלו, תוך הגברת המאכלים שמסייעים לטיפול בערמונית המוגדלת, יכול להוביל לשיפור מהיר, שמוביל לתוצאות מוכחות תוך מספר שבועות. ולכן, גם אם אינכם מרגישים מיד בתוצאות, המתינו תקופה עד שתיווכחו בעצמכם עד כמה השינוי התזונתי מועיל לכם.

תזונה וסוכרת

הרופא לא היה מרוצה מבדיקות הדם האחרונות שלכם, והוא העלה את החשש לסוכרת? אל תתנו לסוכרת לבקר אצלכם! בעזרת תזונה נכונה ומאוזנת, גם אתם יכולים לחיות מבלי לחשוש מכל תופעות הלוואי שהסוכרת כוללת עימה. אז ממה נמנעים כאשר יש סוכרת או אפילו חשש מסוכרת? יש להימנע מפחמימות ריקות, אשר מאפיינות בעיקר משקאות קלים, מאפים על בסיס קמח לבן, ואיך לא – חטיפים וממתקים.

חלבונים בסוכרת תזונה

החלבונים הם משביעים ביותר, אך גם כאלה שמשפיעים בצורה מינורית על הסוכר, ולכן הם מומלצים לאכילה לאנשים בעלי נטייה לסוכרת. חלבונים ניתן למצוא במגוון רחב של מאכלים טעימים ומשביעים שכל אחד אוהב, כמו: ביצים, שר, דגים, עוף וכל מוצרי החלב. אם אתם מעוניינים במנת חלבון משמעותית, תוכלו למצוא אותה בשקדים, אגוזים וקטניות, אשר מכילים גם וויטמינים ומרכיבים בריאותיים נוספים וחשובים.

שומן מן הצומח בסוכרת תזונה

אמנם, השומן הוא לא בריא – אבל איזה שומן? רק השומנים אשר מגיעים מהתעשייה ומן החי. לעומת זאת, שומן מן הצומח הוא לא רק מתאפשר לאכילה אלא ממש בריא. אז באילו מאכלים ניתן למצוא שומן מן הצומח בריא וטעים: בשמן זית, טחינה, שומשום, שקדים ואגוזים וגם אבוקדו שמכיל אחוז גבוה יחסית של שומן, ולכן הוא גם משביע במיוחד לאורך זמן.

ערמונית מוגדלת תזונה נכונה

גיל המעבר תזונה

גיל המעבר מאופיין בתסמינים שונים ומגוונים שחלקם אפילו לא נעימים. התסמינים של גיל המעבר, נובעים מן ההורמונים שמאפיינים את הגיל הזה, ולכן חשוב לדבוק בתזונה שמתאימה לאיזון של אותם ההורמונים, אשר הם המפתח לכל התסמינים של גיל המעבר. מומלץ להתחיל בתפריט הנכון מוקדם ככל האפשר, כדי לאפשר חזרה מהירה לשגרה בריאה ונטולת תסמינים.

אז איזה תזונה משלבים בגיל המעבר?

כדי להשיג איזון הורמונאלי בגוף – מומלץ מאוד לאכול מאכילים שעשירים בחלבונים. החלבונים מאפשרים עיכול איטי יחסית, והם תורמים רבות לאיזון בריא של כל המערכת ההורמונאלית, ובכך הם יכולים לסייע באופן ישיר, לתסמינים המאפיינים את גיל המעבר. בנוסף, מומלץ לאכול מאכלים אשר מלאים בסידן, כדי לבנות את העצם ולמנוע דלדול עצם אשר נובע מהפחתת הורמונים מסוימים בגיל המעבר. את הסידן ניתן למצוא במגוון מאכלים: מוצרי חלב, שומשום, טחינה וירקות ירוקים.

ככה עוברים את גיל המעבר בשלום!

מחפשים טיפים לגיל המעבר תזונה? ככה תעברו את גיל המעבר בשלום ועם מינימום תופעות לוואי! אכילת ירקות הוכחה ככזו שתורמת רבות להפחת התסמינים הלא נעימים של גיל המעבר, מהסיבה הפשוטה שהירקות עשירים בוויטמינים ונוגדי חמצון, שמקלים משמעותית את התסמינים של גיל המעבר. את הירקות ניתן לאכול בכל הצורות האפשריות, החל מירקות טריים והמשך בירקות מאודים, מבושלים או מטוגנים.

שלבקת חוגרת תזונה נכונה

רוצים לדעת מהי התזונה המתאימה לשלבקת חוגרת? מגיע גם לכם! התזונה שהכי מומלצת לאלו שלוקים בשלבקת חוגרת, היא תזונה שעשירה בוויטמינים, אשר מגנים ישירות על כל מערכות הגוף. הוויטמין המומלץ ביותר לאכילה לבעלי שלבקת חוגרת, הוא וויטמין B וניתן להשיג אותו על ידי אכילה של ביצים, דגנים מלאים או נבטי חיטה על צורותיהם השונות.

שלבקת חוגרת תזונה נכונה – מה לא כדאי לאכול?

ללוקים בשלבקת חוגרת, ישנם קבוצת מאכלים שכדאי להם להימנע מהם, כדי להקל על התסמינים ולהוביל לריפוי. למעשה, כל מאכל שגורם לחומציות יתר בגוף – לא מומלץ לאכילה לבעלי שלבקת חוגרת. ולכן, יש להימנע ממאכלים מעודדי חומציות כמו בשר שומן, מאכלים מטוגנים, שוקולד או משקאות תוססים. בנוסף, מומלץ לצמצם ואפילו לוותר לחלוטין על כל צריכת הקפאין שלכם.

תזונה פסוריאזיס

אמנם הפסוריאזיס היא מחלה כרונית, שלא ניתן לרפאות אותה. אך בעזרת תזונה נכונה, ניתן להקל משמעותית על כל התסמינים של הפסוריאזיס, ולאפשר איכות חיים מקסימלית ונטולת מחלות. על חולי הפסוריאזיס מומלץ לצרוך מוצרים שעשירים באומגה שלוש. אומגה שלוש ניתן למצוא בדגים, וכן באגוזים מסוימים. האומגה שלוש הוכח כיעיל בהקלה משמעותית בתסמיני הפסוריאזיס, כיוון שהוא אנטי דלקתי והוא מסייע בכל מה שקשור בתגובות הדלקתיות שמתעוררות בגוף בעקבות הפסוריאזיס.

תזונה פסוריאזיס – ללא גלוטן

לעיתים רבות, הוכח – כי תזונה נטולת גלוטן מקלה משמעותית על חייהם של חולי הפסוריאזיס. הסיבות להקלה הן מגוונות, אך מה שחשוב הוא, שהתוצאות אכן מושגות בפועל ונרשמת הקלה משמעותית, לאחר מעבר לתזונה דלת גלוטן או ממש נטולת גלוטן. אם בעבר היה קשה עד בלתי אפשרי להשיג מזון נטול גלוטן, כיום ניתן למצוא בשוק המזון מגוון רחב והיציע מכובד של מוצרים נטולי גלוטן שיכולים להחליף את המוצרים המוכרים אך מלאי הגלוטן שמזיק לחולי הפסוריאזיס.

לסיכום

כעת גם אתם יודעים, מהי התזונה הנכונה לכל מחלה או תרחיש בחיים. בין אם מדובר בתזונה שמתאימה ומאזנת את הערמונית המוגדלת, או לחילופין תזונה שמתאימה לגיל המעבר ומקלה על התסמינים המאפיינים אותו. וגם עם מחלות – יש לכם כרגע את הידע התזונתי שיאפשר לכם להתמודד מולם, בין אם מדובר בסוכרת או בחשש לסוכרת, בין אם מדובר בשלבקת חוגרת, ובין אם מדובר בפסוריאזיס שלא ניתן לריפוי אך כן ניתן להקלה.

מקורות: וויקיפדיה

תוכן עניינים
אמא בריאה

תוכנית אונליין לתזונה נכונה לירידה במשקל ושמירה על אורח חיים בריא

רוצה שינוי? דברי איתנו

אני מאשרת קבלת טיפים, חומר פרסומי והטבות ב SMS.

עוד תוכן רלוונטי עבורך
תזונה בריאה

תזונה בריאה גם לכם התזונה הבריאה היא בעדיפות ראשונה? צודקים! תזונה בריאה הוכחה ככזאת שמונעת מחלות, מחזקת את המערכת החיסונית ומעולה לאורח חיים בריא ואיכותי.

קראי עוד »
תזונה נכונה

תזונה נכונה תזונה נכונה חיונית לבריאות ולרווחה הכללית שלנו. אכילת תזונה מאוזנת ועשירה במגוון רכיבים תזונתיים היא המפתח לשמירה על בריאות טובה ולחיות חיים ארוכים

קראי עוד »
טחורים תזונה

טחורים תזונה – 9 סוגי מזון שיסייעו לפתור את הבעיה מצאתם את עצמכם מתמודדים שוב עם הבעיה המטרידה של טחורים? לא יודעים איך למצוא פתרון

קראי עוד »
תזונה עשירה בסיבים

תזונה עשירה בסיבים – למה זה טוב? תזונה עשירה בסיבים – זה ביטוי שנעשה שגור ונפוץ אצל כל שוחרי הבריאות שמקפידים לדאוג לגופם. פתאום בכל

קראי עוד »
הורדה במשקל

הורדה במשקל הורדה במשקל היא בין הנושאים המדוברים ביותר בעשורים האחרונים, הן ברחבי הארץ והן בעולם. השפע שאנו רגילים אליו, שמתבטא בתחום המזון וגם בתחומים

קראי עוד »
תזונה מאוזנת

תזונה מאוזנת תזונה מאוזנת הוא ביטוי שלא תמיד ברור מה הוא אומר. האם אנחנו אמורים לאכול יותר ירקות, פירות, בשר או דווקא לצמצם בחלב? לכל

קראי עוד »
תזונה לפי הרמב"ם

תזונה לפי הרמבם הרפואה המערבית הקונבנציונלית של שנת 2023 עדיין מתמודדת עם שאלות לא פתורות ולמרות הקדמה המאפיינת את עולם המחקר לצד שילוב טכנולוגיות, רובוטיקה

קראי עוד »

לצפייה באתר בטאבלט - יש לסובב את המסך לרוחב​